Класне керівництво — справа складна. Допомога учням знаходити потрібні й корисні заняття до душі, організовувати позанавчальний час. Створення учнівського колективу.

План роботи класного керівника – це науково обґрунтоване проектування становлення і розвитку класного колективу і кожного вихованця зокрема.

Зміст плану роботи класного керівника визначається змістом роботи з учнями, їх батьками і громадськістю.

Умовою успішної виховної діяльності з учнями є співробітництво класного керівника з батьками, адже родина впливала і продовжує значно впливати на процес розвитку особистості дитини.

 

«Золоті» правила класного керівника:

  • Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
  • Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дити­ну та спілкується з нею, у стосун­ках з нею чесний і відвертий.
  • Учитель має бути веселим і жар­тівливим.
  • Учитель має раціонально вико­ристовувати свій час.
  • Учитель має бути доброзичли­вим.
  • Учитель має постійно вдоско­налюватись, розширювати свій кругозір.
  • Гасло вчителя: «Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням».
  • Учитель повинен реалізувати ін­дивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
  • Учитель має створити колектив, в якому панує доброзичливість стосунків.
  • Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття.
  • Учитель має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.

Пріоритетні напрями діяльності класного керівника

  • Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого є людяність, милосердя, добро­та, чесність, порядність.
  • Виразна роль загальнолюдських цінностей та загальнолюдської моралі.
  • Гуманізація відносин, цілісність виховного процесу.
  • Вивчення учнів, учнівських ко­лективів та об'єднань.
  • Організація виховання тазгуртування учнівських колективів.
  • Організаційно-педагогічна діяльність щодо забезпечення життє­діяльності класного колективу.
  • Розвиток особистості, її творчого потенціалу.
  • Робота з батьками, індивідуальний вплив.

Основні завдання роботи класного ке­рівника:

  • Виховання високої моралі у під­ростаючого, покоління, форму­вання в нього українського мен­талітету, традицій.
  • Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
  • Духовно-моральне виховання.
  • Розвиток розумових і фізичних здібностей формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
  • Підготовка школярів до госпо­дарсько-трудової діяльності.
  • Створення умов для вільного ви­бору учнями світоглядних пози­цій.
  • Гуманізація педагогічного про­цесу, демократизація стосунків у колективі.
  • Врахування інтересів дітей.
  • Організація роботи з батьками.

Вкладення:
Загальні вимоги до класного керівника.
Циклограма класного керівника.

Критерії ефективності виховної ро­боти.

Зразок  аналізу виховного процесу у класі.

Аналiз навчально-виховного процесу в класі.

Самоаналіз діяльності вчителя під час підготовки та проведення виховних за­ходів.

Схема аналізу виховної роботи класним керівником.

Схема складання психолого-педагогічної характеристики учня, схильного до правопорушень.

Діагностика виховних можливостей класного коллективу.

Психолого-педагогiчна характеристика колективу. 

Схема розгорнутої психолого-педагогічної характеристики учня

Соціальний паспорт класу - зразок.
 Листок проблем учня.
 Принципи роботи з неблагополучними сім’ями.
Проблемні сім’ї.
 Рекомендації для класного керівника при роботі з різними типами сімей.
 Робота з батьками.
 Робота класного керівника з батьками учнів.

Юридична відповідальність підлітків

Наукова організація праці (НОП) школяра.

Анкета. Організація харчування.

Інструктажі з техніки безпеки.

Як вдало провести батьківські збори.